söndag 18 augusti 2013

Long time no see

Har nu, efter att ha tänkt det hela sommaren, kommit ihåg att spara ett urdrucket Mateus-rosévinflaska och återanvänt det som ljustake! Tror det blir snyggare när ljuset brunnit ner en bit dock. Många är de flaskor som hamnat på glasåtervinningen de senaste månaderna, men nu hamnade en på den tilltänkta platsen!

Anyhooo.

I övrigt har jag nu dansat ATS på Studiefrämjandet i 2 terminer och har nu svårt att föreställa mig att det bara är ett år som det har varit en del av mitt liv. Känns som att det alltid funnits där. Längtar till att nästa termin ska dra igång, men under sommaren har det ändå vart en hel del event där man kunnat ta tillfället i akt att dansa. Bland annat idag, då det var Dansfest på Sensus. Var bland annat fina uppträdanden, som Berenike och Helen deltog i. De som uppträdde syns på bilden nedan. Tyvärr så var ljuset i salen inte optimalt, men de var väldigt tjusiga :)
 Man kunde även testa på olika typer av Indisk, orientalisk och turkisk dans. Och ATS förstås :) Var himla kul!

Till dansen finns en uppsjö av pysslande man kan roa sig med. Jag har hunnit tillverka ett par bälten och en mynt-Bh, som jag tänkte göra ett eget inlägg till. Nyaste är att sy pärlrundlar. Har 3 stycken as work in progress at the moment och den första jag gav mig på blev ett pentagram. Var inte menat från början, but I do create some cool stuff under the influence of good company and alcohol sometimes ^^

Det är såhär de klassika rundlarna ser ut:

Det har varit många ATS-moments under sommaren och ett av dem var på Pride-paraden. Vi var ett gäng från Stockholm och Uppsala som gick ihop under samlingsnamnet Swedish Tribal Sisters. Det var på årets varmaste dag, så det var ansträngande, men ack så roligt!

Over and out for today!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar