onsdag 26 september 2012

Dancing shoes

Dansade ikväll, första passet på nybörjarkursen i ATS. Det var genomgång av taxim, floreo, arm undulations, hip bump, shimmey, arabic och ett steg till som jag inte kommer ihåg vad det heter. Har testat dem förut, vissa faller sig mer naturligt, andra är mer svåra. Man måste vara fokuserad och vara närvarande i rörelserna, and I like that very much. Mycket muskelisolation som man kan go full-blown autistic med, in a good way. Och jag gillar att dansa framför en stor spegel. I slutet fick vi leka lite med cymbaler också. A good workout as a whole!

Kom nyss hem till Tudor, efter dansen träffade jag Katja, vi tog en fika och gick på bio. Såg Lawless. Hade fått för mig att det var en western, but nooo, it was certainly not! It was all about 30-tals gangsters, spritförbud, moonshine och mycket råbrutalt våld. It was intense. And very, very good. En av huvudrollerna spelades av han som är Bane i nya Batman, som jag för övrigt inte sett än.

And what about Italy? Mycket av traskande upp och ner för berg, massor av keramik, en hel del sol, ödlor, ruiner och kaktusar. Intensivt men överlag bra. Känns dock rätt bra att vara hemma, sova i sin egen säng (den jag hade i italien var 80 cm bred, vilket jag inte är van vid och höll på att trilla ur flera gånger) och ha katten hos sig. Det lilla monstret blev helt till sig när jag kom hem. Eftersom jag inte blivit inringd på jobb senaste dagarna så har jag varit hemma, legat utslagen på soffan och haft Tudor på magen. Vi har tittat på maratons av Project Runway och Top model, perfekt efter ett antal veckor av råintensivitet. It is good for the brain to just process non-intellectual stuff from time to time.


1 kommentar: