fredag 28 september 2012

Shiny clippeticlops

Jag svarar i vanlig ordning på kommentar i ett nytt inlägg helt enkelt ^^ Är roligare än att skriva svar i kommentarsrutan anyways.

Maja, heheh, tribe nawaar ja, de är sjukligt dyra så kjol kommer jag inte beställa därifrån. Däremot kändes priset på basic choli okej och jag fick ett ryck av "fuck it, I want it, I take it" ^^ Cymbalerna beställde jag från Dansbazar, det blev saroyan arabesque. Jag har dålig koll på cymbaler, så det blev en liten chansning. Jag har uppfattningen att arabesque är inte alltför stora och jag gillade mönstret :) Men kan tänka mig att det lätt utvecklas till att man vill ha fler, i olika utformningar. Ska mejla Bharat om en 25 yards bomullskjol som passar min längd :) Funderar på vilken färg man skulle vilja ha, möjligtvis orange.
 

Sa jag att jag ska gå Berenikes cymbalkurs också? Jag har inte anmält mig än, men ska nog göra det idag.

1 kommentar:

  1. Helt rätt! Facebook är för Loosers, blogg är det nya msn. ;)

    På Saroyans egen hemsida (som inte är särskilt vacker men fullt funktionell) kan man läsa lite mer om de olika modellerna (vikt, mått osv) och även höra ljudexempel på dem, vilket är där det kan skilja sig ganska mycket beroende på både metall och modell. Tror att arabesque är lite tyngre och lite 'gällare' i klangen än vad nefertiti är men har bara sett (hört) dem i silver, är långt ifrån någon expert och allt från Saroyan har extremt bra kvalitet så det är ju tycke och smak som avgör i slutändan ändå :)

    Det absolut bästa med att ha egna cymbaler är att man kan anpassa gummibanden så att de sitter stadigt utan att man får blå fingertoppar (!) och att man liksom lär sig tyngden och hur de rör sig vilket gör det lättare att spela. :) Köp minsta storlekens säkerhetsnålar istället för att knyta också, så är det lättare att justera storlek osv.

    Det är enormt bra att börja med dem tidigt, om man så bara har dom på sig i början. Jag hade lärt mig massor med steg innan jag sen skulle lägga på cymbalerna och det var som att börja om från början - riktigt jävla skitsvårt och fuckade upp ALLT! :) Så kör du lite cymbalworkshop, det är både nyttigt och roligt! Men jag hade nog övat så mycket som möjligt innan dess, för att få ut så mycket som möjligt av lektionen.

    SvaraRadera