lördag 15 september 2012

Greetings from Sicily

Still alive, forsta gangen jag kommer at internet pa en vecka. Kanner mig en smula avskuren fran varlden, vilket resulterar i att jag sms-terroriserar folk hemma ^^

Anyhoo, idag ar vi lediga och akte till Palermo, i vanliga fall bor vi i en liten hala som heter Salemi. Har inte fatt i mig bra kaffe sen Goteborg. Kokkaffe just dont do the trick. Imorse kom jag over en kopp cappucino, vilket ar helt okej, men.. Allt rullar pa i alla fall, vi har gatt upp och ner fran diverse berg nastan varje dag, rensat och ritat murar och igar borjade vi fyndsortera, vilket mestadels handlar om keramik. Which I like. Speciellt som det blivit ful-vader, en hoststorm drog in i torsdags, nar vi var pa toppen av ett berg for att titta pa ruiner.. Sen dess har det regnat valdsamt stor del av tiden. Sa det ar ganska skont att hanga i fyndlabbet, men vi ska ut pa lite fler exkursioner framover och jag hoppas att det kommer vara ok vader just da iaf. I ovrigt har vi druckit vin varje kvall och atit glass.

I torsdags hittade jag en rolig frukt i en mataffar, plockade upp den och bollade runt den i handerna och upptackte strax darefter att mina hander var fulla av sma smala nastan osynliga taggar taggar.. Kaktusfrukt.. A very retarded thing to do. Aven fast taggarna inte var stora sa sved de rejalt och forst igar fick jag bort de sista. Bad! Detta var dessutom samma dag som vi rakat ut for CP-regn uppe pa ett berg och vi kom just darifran sa man var ju iskall och blot. Senare pa kvallen brande jag mig i duschen pa termostaten. Slackte lampan vid 9 pa kvallen, kande att det fick racka!

That kind of sums it up, I think. Har en vecka kvar, far se om jag lyckas komma at internet igen innan dess. Det ryktas om att det ska finnas ett Wi-Fi stalle i Salemi.. We shall see. Anyways, sa kommer min kaffebryggare vara det forsta jag springer till ^^

Men jag ar ganska nojd med det har projektet, valdigt bra projektledare som sagt, mycket lekande med keramik och boendet ar tipp-topp, vilket innebar att man inte behover akta sig for ormar i duschrummet, slass mot megainsekter i sitt rum, det finns varmvatten och ett bar kok. Excellent.

1 kommentar:

  1. Själv tyckte jag det var fruktansvärt skönt att komma hem till min säng!

    SvaraRadera