måndag 30 januari 2012

Just the though of it

Fick tidigare idag en länk skickad till mig från en bekant, en länk till the British Museums jobbsida! Because, behold and beware, de utannonserar en betald traineetjänst vid the department of Ancient Egypt and the Sudan... Ohhh.... Sex månader på BM, sedan 12 månader på ett dylikt museum i Manchester. Just sayin'.

Blev rätt till mig och satte mig spontant på ett fik med anteckningsblock och skrev motsvarande en A4 långt personal statement till varför jag borde få tjänsten. Jag menar, hallå, jag har en magister i Egyptisk Arkeologi från University College London, har spenderat en hel del tid i Egypten, har jobbat en hel del på museum etc. Of course I'm in the game, duh ;) Och British Museum har alltid haft ett romantiskt skimmer över sig. But oh well, jag ska söka, men med tanke på hur många, kompetenta personer med hur mycket erfarenhet och goda meriter som helst, som också kommer göra det så är väl chansen inte så stor att jag hamnar där. Men det gör inget, det är rätt awesome att det ens kommer ut en sån annons.

And now, så är det bara 2 veckor kvar till det bär av till Australien! Resfebern har börjat kicka in och jag har hemlängtan i förebyggande syfte redan. Med tanke på att jag bara ska vara borta i 6 veckor så kanske det är lika bra att jag inte får ett 18-månaders jobb i England ^^ Det skulle vara lite mer mastigt.

Har tänkt mig ha den här bloggen som reseblogg, så det kommer komma mycket mer frekventa uppdateringar. I'll bring my camera as well! So there will also be pictures. Skypade med Josef, min bror som är i Aus på work and travel holiday om jag inte nämnt det tidigare, tidigare idag och vi konstaterade att det verkligen snart är dags! 6 veckors roadtrip från Brisbane till Cairns och sedan in i outbacken till Alice Spring och Darwin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar