söndag 15 april 2012

Busy weekend

På två av mina olika arbetsplatser har de skaffat nya kaffebryggare nyligen. Som inte funkar riktigt, eller så lyckades jag inte lista ut hemligheten bakom hur de startas. But, lucky for me, så fanns en av de gamla vanliga bryggarna kvar på det ena stället. Då fanns det dock inte mjölk, vilket jag istället hämtade från närliggande café. I'm quite particular with my coffee. Helst ska mjölken vara varm, men ibland får man nöja sig med vad som går att åstadkomma.

Igår kändes det motigt som fan att traska ut, 1-1.5 dc snöslask, inga gummistövlar. Tror jag ska investera i ett par.. Men idag, so much better. Hade afterwork med Katja på en uteservering vid medis, vi lyckades catcha lite sol innan kylan sänkte sig.

Var väldigt lugnt på jobbet idag, har komponerat en lista på böcker av Agatha Christie som jag inte lagt vantarna på än. There are a few, not too many though, which is a tad bit sad. Har även funderat mer på motiv för nästa tatuering, lutar åt en steampunkig påfågel (eller eventuellt paradisfågel) som ska slingra sig från högra sidans revben, ner över höften och låret och som även går lite över magen och nedre delen av ryggen. Är fortfarande bara i idéstadiet och kanske blir av framåt hösten. Men jag tror att det skulle kunna bli fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar