torsdag 12 april 2012

Like a baus!

Har efter mycket funderande fram och tillbaka sökt kvällskursen i Konstvetenskap I till hösten, den ges på halvtid vilket innebär 1-2 föreläsningar i veckan och det känns lagom. Har lagt tanken på Mastern i Antropologi och praktik på is, jag måste jobba och vet inte om jag i längden känner för att pussla så mycket för att få allt att gå runt på ett hållbart sätt. Så en kvällskurs i intressant ämne på SU är ett trevligt alternativ. Jag studerar just for fun, inte för att det måste leda någonstans eller vara strategiskt. Att fördjupa sig i saker man gillar är bra för själen och är alltså i sig ett gott ändamål.

Unt på begäran kommer bild på min nya polka dot dress!
Och för övrigt kan återigen konstatera att sjukvården i Sverige inte är helt optimal, man måste ligga på som fan för att ha koll på sin process. När jag var på apoteket igår för att hämta ut en ny omgång minipiller så visade det sig att det låg nya recept inne för mig. Vårdcentralsläkaren jag var hos för ett par veckor sen hade skrivit ut vitaminpiller, eftersom jag tydligen har brist på B12 och Folsyra. Men han har inte hört av sig till mig med informationen. Jaha liksom. För detta skulle jag alltså typ veta automatiskt? Känns stabilt.

Trooor att jag har klurat ut vad som ska beställas från ikea nu. Det här med olika typer av madrasser, ribbottnar etc gives plenty of confusion. But I think I know now. Nu återstår bara att beställa hem nytt, frakta bort min nuvarande säng på nåt vis samt montera den nya.


4 kommentarer: