torsdag 5 april 2012

Proper conduct

Har ikväll fått en tillräckligt stor dos av Grunge för att det ska räcka ett tag. Spotifyade Nirvana och Hole, passande kombination I know, större delen av kvällen för att ackompanjera mitt sorterande av de förbannade högarna av papper som bott i min bokhylla en alldeles för lång period. Jag avskyr att ha en massa lösa papper liggandes, men likt förbaskat tar det emot att rensa bort det. But it's all gone now! Victory is mine! Har dessutom svept omkring i lägenheten med en drink i handen och flyttat om diverse prylar och tavlor. Har inte tillfört nåt nytt, än, men det känns skönt att re-arrangera om lite. It gives a sense of newness. Man får dessutom upp ögonen lite, det är sällan jag stannar upp och tar in min omgivning när jag är hemma, så det känns nästan lite spännande nu. Ser ytor från nya vinklar med dröjande blick. Jag är så van vid att flytta runt och inte stanna på en plats särskilt länge och har därmed inte riktigt känt in mig av pur vana. Cause I kind of always carries a feeling that few things are gonna last for very long. Men jag kommer bli kvar i Sthlm på obestämd framtid så I might as well start living like it.

Har även noterat att även fast våren är på stadig frammarch så funkar det väldans bra fortfarande att ha ett gäng ljus tända, i kombination med allmänt hemmapyssel med musik så ger det en fuzzy glowing feeling. I do enjoy that.

Kom tillbaka till stan idag, hade väl helst stannat hemma på landet ett tag till men ska jobba imorgon och i helgen. Yay for me.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar