onsdag 25 april 2012

Mission completed

Såå, igår fick jag alltså min nya säng levererad. Jag var ganska nervös innan, jag hade börjat inse att jag gjort ett misstag. Den nya sängen är på 160x200 cm och istället för att köpa två 80cm madrasser att lägga en 160cm bäddmadrass över så hade jag köpt en madrass på 160cm... Som dvs är jävligt otymplig och jag tvivlade på att den ens skulle gå in i lägenheten. Trappuppgången är så himla trång och det finns en massa dumma vinklar som ställer till det ännu mer. När leveranskillarna kom så var jag riktigt nervös. Men det lyckades. På håret. Det vete fan hur man ska få ut den igen. Men nu är den här! Jag hade ingen hjälp tillgänglig för att montera, så det var bara att ge sig på och försöka själv. Det tog några timmar och en hel del krångel. Det svåra var inte att lista ut hur allt skulle hänga ihop, det var enkelt. Och det gick bra att skruva ihop gavlarna, utan det var när gavlarna skulle sättas ihop med sidorna som det blev jobbigt. Det skulle ha varit mycket lättare att vara två då. Eller om jag haft fyra armar, alternativt en uppsättning tentakler. Samma sak med iläggningen av madrassen. Den är ju som sagt otymplig och väger lite drygt 50 kg, så att få den på plats var en utmaning.
Har sovit på extramadrass i några nätter, har känts som att man varit på väg att flytta eller just flyttat in.



Et voila! Känner mig jävligt händig! Var så skönt att sova i en säng igen inatt. Är inte van vid att ha så mycket plats men I liiiike. Får se vad Tudor säger när han flyttar hit igen nästa senhöst. Han sover alltid i sängen, oftast vid mina ben men nu kommer det finnas mer utrymme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar