torsdag 10 maj 2012

But oh, wait..

Insåg just att turfröet (turplantan?) inte alls bara var ca 5 cm stor. In fact, så sträcker den sig ca 1 dm och den har bara varit ovan jord i 5 dagar.. 

I söndags morse hade den just poppat fram:

Måndag:

Tisdag:

Onsdag:

Idag:

Jag börjar nästan misstänka att den suger livskraften ur tomatplantan, som inte alls verkar må så bra.

Now I really must sleep. Måste kliva upp strax innan 7 imorgon. Uh. Är både trött och disträ, stod en liten stund och försökte gnugga bort det halvt avskavda nagellacket med rengöringsmedlet till piercingen. Funkade inte så bra, men det tog mig en stund att inse varför. Oh well, fortfarande ett uppköp om man jämför med gången jag kom hem en Halloween för några år sen och höll på att droppa nagellacks remover i ögat för att plocka bort linser. That was a close call.

5 kommentarer:

  1. Den verkar arta sig bra!
    Gud vad hemskt att droppa nagellacksremover i ögat, ze pain.....
    Jag har ju lyckats med konsstycket att tvätta bort allt smink, gå och lägga mig och sen undra när jag vaknar varför jag inte kan öppna ögonen riktigt och varför jag ser både bra och suddigt samtidigt.....Har hänt flera gånger faktiskt att jag missat att ta ut linserna....

    SvaraRadera
  2. Den mår prima, men stackars tomaten har helt avstannat i växten och jag vet inte vad som är fel :S

    Oh ja, hade kunnat bli total katastrof, som tur var kom jag på mitt misstag i tid! Låter tillräckligt illa att glömma ta ur linserna innan sänggående, uscha :S

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att turplantan är misstänkt lik växten i "Little Shop of Horrors"... 0.o

    Det där med linserna känner jag igen. Inte nagellacksremovern, alltså, utan att missa att ta ut dem. Orsak till detta är i 100 procent av fallen alkohol.

    SvaraRadera
  4. Hahah, ja jag börjar tro att den kanske kommer försöka äta saker som kommer för nära krukan inom en snar framtid :)

    Måns, jag som trodde att nagellacksremover var en standardgrej i ditt badrumsskåp ;)

    SvaraRadera
  5. Äh, jag behöver ingen remover, jag bara målar över och när nagellacket blir för tjockt skrapar jag av det med en kökskniv... ;-D

    SvaraRadera