torsdag 10 maj 2012

Still alive

Tänkte skriva ett lite längre inlägg ikväll om vad jag har haft för mig i veckan, men jag är så trött att det får vänta till typ imorgon.

Lite kort så har jag hjälpt mamma att förbereda öppningen av caféet och butiken, vi slår upp portarna imorgon och det har varit mycket att fixa innan. Har varit långa dagar, idag var jag där 12 timmar men det är inget mot hur länge mamma jobbat, hon har snittat på runt 14 timmar per dag i typ en vecka om inte längre. Men så blir det väldigt fint också.

Mycket plock. I förrgår ägnade jag i princip hela dagen med att diska, både porslin och köksutrustning, jag och diskmaskinen bondade rätt hårt. Igår kändes det inte som att jag hade riktigt lika mycket jag kunde hjälpa till med men idag har det varit mycket också. Man skulle kunna säga att jag sadlat om till tillfällig kitchen wench. Jag diskar, städar, plockar, bär saker hit och dit, skriver listor, bekantar mig med kaffemaskin, hackar frukt och grönsaker etc. Jag gör helt enkelt en massa menial tasks, men det är rätt meditativt så det är helt okej. Imorgon ska jag vara parkerad i kassan hela dagen. Vi ska sälja en uppsjö olika kakor, bakverk, smörgåsar, glass och olika sorters kaffe samt te och annat. Som tur är har jag hunnit bekanta mig med varor, kassaprogrammet, priser och vart allt finns och hur det ska sättas samman. Det har inte annonserats om att vi öppnar imorgon, men djungeltrumman räcker rätt långt på ett ställe som Askersund och jag räknar nästan kallt med att det kommer vara fullt ös, både imorgon och i helgen. Som tur är så har jag en ledig dag på måndag innan nästa jobb drar igång. Kommer förmodligen att spendera den med att ligga på kökssoffan och stirra i taket med en kopp te bredvid och tystnad runtom. Will be so sweet.

Men ska ta lite bilder imorgon och posta här. Måste visa upp hur plantan som blev av turfröet från Mali också, jag skojar inte när jag säger att det är ca 5 cm hög nu. Och det var bara 5 dagar sen den bröt fram ur jorden..

Nej, jag är så himla trött, ska pallra mig ner till båthuset nu och däcka. Och förhoppningsvis kommer träskspindlarna att hålla sig undan, jag orkar inte bråka med dem just nu.

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar