fredag 4 maj 2012

Countryside mode

Jag längtar hem.

Det ska bli så skönt att komma hem till landet. Känner mig trött på stad och ser fram emot ett miljöombyte. Åker hem på tisdag och ska hjälpa föräldrarna med att fixa i deras projekt inför öppning. Hotell (bed and breakfast) på 7 sju rum, butik och café som kommer bli superfint. Så öppningen blir fredag nästa vecka, otroligt spännande! Har inte varit hemma på ett tag och det ska bli kul att se hur det ser ut nu är renoveringen nästan är klar och mycket av inredningen är på plats.Veckan efter drar mitt säsongsjobb igång, finally! Jag har knappt jobbat de senaste 3 månaderna och känner mig totally ready att do it again. Och det här jobbet är det bästa jag haft. Guide och butiksbiträde i ett fantastiskt vackert 1800-tals slott med inredning intakt och underbar trädgård, belägen på en kulle invid Vättern. Blir tredje året i rad jag är där nu. Visserligen bara 6 veckor, men å andra sidan är det vad jag ville ha. Och slottet ligger bara en halvmil eller så ifrån där mina föräldrar bor. Perfa!


Ska ockupera the former boathouse på föräldrarnas tomt med Tudor. Det är hur mysigt som helst att bo där, från sovloftet kan man se ut på Vättern och höra vågorna. Enda nackdelen är att det blir så infernaliskt varmt.

6 kommentarer:

  1. Inte för att jag har något emot det, tvärtom, men vad gör Göteborgs stadsvapen på en vägg i ett båthus vid Vättern? :-)

    SvaraRadera
  2. Kul att nån kände igen det ^^ Mina föräldrar bodde i Göteborg rätt många år, jag och ena brorsan är födda där så det är väl kopplingen. Och min far gillar annorlunda inredningar :)

    SvaraRadera
  3. Ah, då förstår jag! Och ett redan mysigt båthus blir ännu mysigare! :-D

    Visste du förresten att lejonet egentligen går åt fel håll på skölden? I vapnets beskrivning står det att lejonet ska gå åt höger (vilket det ju gör när man tittar på det), men inom heraldiken anges höger och vänster (dexter och sinister på latin) utifrån bärarens synvinkel, inte betraktarens. Det är därför lejonet håller sin sköld och sitt svärd i en sån löjligt pose.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Intressant information! Detta visste inte jag. Jag är imponerad av din skarpsynthet. Tack Måns.
      MVH Björn (Helenas pappa)

      Radera
    2. Roligt att kunna bidra med lite nördigt vetande. :-)

      Radera