tisdag 1 maj 2012

Valborg

Har överlevt ännu en Valborg i Uppsala. Började dagen med Champagnefrukost i Ekonomikumparken kl 9 och sen drog vi vidare till Engelska Parken. Var ute till eftermiddagen och blev massa solbränd. Var röd som en kokad kräfta men det ser lite bättre ut idag, tack och lov. Jag har en bra grundbränna sen Australien fortfarande och det hjälper. Längtar tillbaka dit by the way, iaf dagarna med fint väder och alla djur. Men nu är det fantastsikt väder här :D Känns hur härligt som helst.

På eftermiddag/kvällen hade vi fest hemma hos Ellinor. Såg fördjävlig ut när jag gick upp imorse, solbränd och russin till ögon. Har haft grav insomnia senaste månaden så jag var inte så pigg till att börja med. Så att festa en heeeel dag sätter sina spår. Sen ett halvtrasigt knä och mens ovanpå det. Heja heja! Men det var en kul dag. Ska bli skönt att åka hem dock.

Har varit i Uppsala några dagar, men åker hem till Stockholm om några timmar. Skulle ha åkt hem till föräldrarna på landet, men det blir nästa vecka istället. Tror jag ska plantera lite när jag kommer hem. Det är en skön känsla med jordiga händer. Ska se hur tomatplantan mår, den har växt hysteriskt mycket senaste veckan. Hoppas på att avocadon börjat titta fram, satte kärnan för en vecka sen och när jag åkte hemifrån hade inget hänt med den, eller det där turfröet från Mali som jag planterade samtidigt. Så kanske, kanske, väntar små skott på mig :) Ska se över uterummet som huset delar, man kanske kan göra nåt med det, i brist på balkong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar