lördag 26 maj 2012

Exciting beats, living in the sun

Kom tillbaka till Sthlm för en stund sedan efter att ha spenderat hela dagen i fabulösa Uppsala, fantastiska stad! Attended Kulturernas Karneval, som är, precis vad namnet antyder, en färg- och ljudsprakande tillställning. Har några vänner som dansar i Tiktaalik, en dansgrupp inom American Tribal Style och de var med både i det stora karnevalståget, hade uppträdande och workshop med testa på.

Kom fram till Uppsala strax innan 11 i förmiddags och hade glömt fråga vart tåget skulle starta, men det var bara att följa musiken ;) I tåget fanns det med en massa olika dansgrupper med olika stilar och musikgrupper. Det var bland annat mycket samba och Karibiska rytmer, mycket trummor, which I absolutely love! Det var totalt medryckande och i samband med det vackra vädret och den uppsluppna stämningen så var det så himla härligt! Så många genuint glada människor, leenden och allmän livsglädje. Kände att hmm, Kuba eh... Enda som fattades var sockerrör samt några glas rom&cola med lime. Jag måste åka till Kuba nån gång. Fast Karibien i allmänhet är ju inte fel nånstans...

Önskar att jag hade bilder och små filmsnuttar att ladda upp, men jag hade glömt kameran i Sthlm, darn it.

Testade på ATS-workshopen, kanske ska se till att gå en kurs till hösten. Finns ju här i Stockholm också. Dansen i sig är vacker, samspelet mellan dansarna verkar kul och så får man ha en cool outfit. Nu när jag inte har bilder för att illustrera så får ni googla efter det själva, sök på American tribal belly dance. Jag har varit sugen på att börja länge, men idag fick jag en redig dos inspiration :)

Blev verkligen en heldag, helt suveränt, var superkul att hänga med vännerna och se alla vackra kostymer, uppträdanden och höra all latinsk musik. Är trött i fötterna och totalt glad i själen.

Well, i brist på annat att roa mig med nu så tänker jag nu blanda mig några drinkar och titta på finalen av Eurovison. Hepp hepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar