söndag 6 maj 2012

Collection

Äntligen har insomnian släppt för den här gången och efter ca en månad av knapp sömn så är jag totalt utslagen istället. Somnade halv 10 igår kväll och tvingade upp mig själv vid 10 i förmiddags för att pallra iväg till jobbet. Men visst, vaknade nån gång tidigt imorse och var lite allmänt disorienterad för att sedan somna igen. Riktig djupsömn, med tillhörande vivida and slightly disturbing dreams. Seriöst, ibland misstänker jag att my brain is a total deviant.

Anyhow, blev sista dagen på det här jobbet idag, möjligtvis ever. Eftersom jag kommer jobba heltid från och med nästnästa vecka fram till slutet av Augusti på andra jobb så kunde jag avsäga mig de få inbokade pass jag hade på timjobbet. And I do not know if I'm going back. Feels strange.

Tiden har bara rusat iväg och imorgon bär det av hem till Närke. Måste se över packning and stuff. Tvätta är kanske en god idé. Men just nu är jag så trött att nivån är typ amöba. Måste skaffa nån form av blomsterpapper imorgon, eftersom jag bara kommer vara i stan sporadiskt närmsta tiden så tar jag med mig några av växterna. I do hope they'll survive the journey. Mr tomato plant har gone berserk och växt som fan senaste veckan, men han känns lite ömtålig.

Den som jag är helt övertygad kommer må prima är this crazy one på bilden nedan. Det är turfröet från Mali som poppat fram. Planterade fröet för ganska exakt två veckor sen och inget synbart har hänt med den, men så imorse hade den sprängt fram genom jorden. Bilden är inte så skarp som man skulle kunna önska, men det är väldigt mycket som blev synbart på en gång.

Avocadon däremot, har inte tittat fram alls. Men jag ska ge den tid. Den kanske tycker bättre om miljön i båthuset, där kommer det finnas mycket mer sol. Ska skaffa mig ett gäng orchidéer. They seem to be kind of indestructible, yet so beautiful.

I övrigt så har jag varit på SF-bokhandeln och bunkrat upp ett gäng böcker, bland annat nedanstående. Verkar vara en mix av urban fantasy, science fiction och steampunk. Har inte läst nåt av författaren innan, så det kan visa sig vara skräp men jag hoppas på motsatsen. Ska beställa hem titlar av Agatha Christie snart också. Från hennes bästa årtionden, dvs 20/30/40-talen. Blir att de skickas direkt till föräldrarnas adress, eftersom jag inte varit förutseende nog att beställa tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar