torsdag 16 augusti 2012

A place in the sun

Så bär det av till Köpenhamn imorgon dårå, whop whop! Blir blixtvisit, fredagkväll till söndagkväll, intense intense. Men ska bli kul, har aldrig varit där förut. Jag och Ellinor tar tåget, vi kom fram till att det skulle bli mer omständigt att flyga och ta ungefär lika länge, med tanke på att man måste ta sig till flygplats, checka in och härja. Fem timmar på tåg är inte så farligt. Jag ska köpa med mig sushi från stationen att äta på vägen. I Köpenhamn blir det sightseeing, det blir de vanliga turistmålen, ser fram emot Glypoteket med den Egyptiska samlingen. Sen har jag tänkt att det kan vara nice att hänga på uteservering, observera folklivet och vända ansiktet mot solen, förutsatt att den behagar visa sig förstås.

Har räknat efter och insett att det bara är 2 veckor kvar tills jag flyttar och 3 veckor kvar tills det bär av till Sicilien. Ja Herregud. Jag måste ta tag i packning av lägenheten nästa vecka, it just has to be done. Livet rusar på och ibland känns det som att jag inte riktigt hänger med i svängarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar