måndag 27 augusti 2012

Joyride

Kom hem från Uppsala för en liten stund sen, var där på blixtbesök för att fira en väns födelsedag. Som vanligt så är det så otroligt välgörande för själen att umgås med gänget där, vi känner varandra utan och innan och har alltid jättekul. Varje gång jag sätter mig på tåget till Uppsala så känns livet ljusare och man får perspektiv på tillvaron. I should go there more often.

Sitter hemma i lägenheten i Sthlm nu, det känns väldigt konstigt eftersom det är kalt och tomt, har packat det mesta och nu återstår lite småfix och städning. Eftersom jag sålt min madrass, iom att den var alldeles för bred för att förflytta till nya lägenheten så sover jag på soffan. Works fine, nu senaste veckorna har jag flera gånger konstaterat att jag borde ha haft vardagsrummet som sovrum.. Mer ljus och ljudisolerat. Men det är lätt att vara efterklok. I nya lägenheten ska jag satsa på tunga textilier framför sovrumsfönstret och ett draperi mot resten av rummet, så själva sängen blir lite avskuren från just ljus och ljud. Eftersom jag bara flyttar en trappa upp så kommer isoleringen inte vara bättre, det här huset är skevt och otroligt lyhört. Men, this time I'll go for more of an oriental touch overall. Vilket har sina praktiska fördelar. Nu när det mesta av grovgörat är gjort så känner jag mig ganska förväntansfull inför själva flytten. Jag gillar att packa upp och inreda ett nytt ställe. Har ändå bott 3 år i den här lyan och känner att jag blivit lite stagnerad vad gäller dekoration, man blir hemmablind. Konstaterade häromdagen att det här är det längsta jag bott i ett sträck nånstans övht sen jag flyttade hemifrån. Time for change.

Har känts bra och frigörande att rensa och slänga, jag gillar inte känslan av för mycket hoarding. Så this is a good opportunity for cleansing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar