torsdag 30 augusti 2012

Western lands

Sitter på mitt rum på hostelet i Göteborg, rummet som jag har alldeles för mig själv! Mähäh! Inte för att jag har nåt emot sällskap, men slipper jag ha främlingar nära inpå mig i små utrymmen så är jag ganska nöjd. Är ett otroligt litet rum och det är liksom inte helt optimalt om man skulle behöva dela, I'm not that much for being chatty with random people. Skillnad är om man är bekant, ska på kurs tillsammans, whatever. Men jag har som vana att ignorera folk jag delar hostelrum med/sitter bredvid på buss/tåg/flyg. Har liksom ingen anledning att vara social med dem. Föredrar då att greja med mitt ifred. Men jag har ju inga problem med att dela hostelrum, har gjort det mycket, men det är skönt att inte behöva.

Men var social med de andra som ska gå samma kurs som jag. Jag stövlade in på institutionen en smula försenad, eftersom tåget inte var i tid och jag gick lite fel när jag väl kom fram till campuset. Men väl på plats så flöt allt på. Vi blir bara 5 stycken, tydligen två som hoppat av. So, not that many. Hade vart mer optimalt med några till, men men. Blir nog bra. På Sicilien ska vi de facto inte gräva, men det är helt okej, vi ska istället fokusera på fyndbearbetning och analys, dvs de bitar som jag faktiskt tycker är roligast.

Ska spendera lite tid ikväll med att läsa projektledarens avhandling, som behandlar sajten vi ska till. Får se hur länge jag kommer vara pigg, vaknade kvart i 5 imorse, även fast jag inte behövde stiga upp förren kvart över. Sov inte på tåget, utan var otroligt effektiv med att slänga ihop en jobbansökan som faktiskt hann sändas strax innan ankomst till Göteborg. Misstänker att jag är inne i en period av allmän produktivitet, möjligtvis en släng av mani. Kanske är det en effekt av omständigheterna, är så sjukt mycket som pågår just nu på flera fronter som bara måste fungera. Ständigt nya arbetsplatser, flytt, relationer som jag försöker förbättra, ny stor kurs, stundande utlandrsesa och sjukdomsutredning. Ska på datortomografi på måndag så de kan utesluta hjärntumör. Sen får vi se vad nästa test blir. Har inte haft fler anfall iaf. I do hope it won't happen while away on fieldwork. Would be totally inconvinient.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar