fredag 10 augusti 2012

Fantastic boredom

Det är så segt på jobbet att klockorna stannar, jag har brutaltråkigt. Sitter och stirrar oblinkandes in i datorskärmen och inte ens internet har nåt att erbjuda i tidsfördriv längre. Men nu är det bara lite drygt en timme kvar innan man får traska hem, huzzah!

Allt det praktiska inför flytten börjar falla på plats. Pappa har erbjudit sig att åka till Ikea hemmavid för att köpa två 80cm madrasser som han kan ta med till Sthlm vid flytten. Och allt som ska skickas hem tas i samma veva som lägenhetsbytet sker. John har sagt att han kan komma för att hjälpa till att bära, vilket är en stor lättnad eftersom möblerna som ska in i lastbilen är tunga som stryk. Maria, om du också är ledig då så får du gärna komma du med, det går åt fler starka armar ;)

Nu är jag på jakt efter ett par mattor och kanske några puffar. Min granne hade lite av en orientalisk hörna, med just mattor och pallpuffar, som han hade köpt av en bekant som importerade sånt vid sidan av sitt ordinarie arbete. Var tydligen bra pris, så jag ska få numret. Har tänkt göra mig av med de mattor jag har nu, förutom den turkmenska. Vill bara ha orientaliska i nya. Lägenheterna i mitt hus är ju extremt well suited för den stilen. Sen ska jag skaffa fler växter. Which reminds me, måste be pappa att ta med slingerväxten från Mali som huserar på landet för tillfället. I övrigt ska jag köpa en köttätande växt, en sån där venusplanta. Hittade en sån i en blombutik på Sveavägen för ett par veckor sen och blev förtjust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar