onsdag 15 augusti 2012

Time fly

Nytvättat hår, nya sängkläder, te och en god bok. Och tystnad, så tyst som det kan bli i det här lyhörda huset dvs. Simple pleasures of life.

Senaste dagarna har det varit mycket fläng iom att jag nu går på upplärning på ett antal olika ställen inom jobbet och ska fortsätta så nu närmsta månaderna. Mycket ny info, många nya människor, kommer inte riktigt kunna slappna av eftersom det kommer ta ett tag innan jag vant in mig. När jag träffar en massa nya människor jag måste fungera med så blir jag överdrivet korrekt, ganska opersonlig, och kan inte riktigt känna mig bekväm innan jag vet hur landet ligger och det tar energi. Since I haven't established och built up a safe zone there yet. Det är dessutom väldigt olika hur klimatet är på de olika ställena, which of course has different fallouts. På det stora hela är det dock ganska skönt att även fortsättningvis veta att jag har mina timmar mån-fre kontorstider ett tag framöver.

Blessed silence and solitude from strangers at home the evenings. Det skulle inte vara helt fel att ha katten här. Kommer dröja dock innan det blir tillräckligt kallt ute för att det är idé att plocka hit honom. A girl can wait, but still dream.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar