söndag 5 augusti 2012

Dansa, pausa

Idag spikade jag nog det bästa beslutet på länge, att dra till Uppsala och dansa hela eftermiddagen! Tiktaalik hade som sagt sin sista sommarhafla och den hölls ute i danspaviljongen i stadsparken. Fantastiskt väder och awesome tillställning. Känner en behaglig trötthet i kroppen och det susar fortfarande kvar en del endorfiner i blodet. Fick testa på cymbaler och jag blev förtjust, ska skaffa egna att sitta hemma och vara autistisk med. En annan grej som jag nog ska skaffa är pilates-dvd, för att stärka bålen och ryggen mer. Jag saknar coren och pilates är i princip samma sak. Well, nybörjarkursen i Sthlm drar igång 19e september, när jag är på Sicilien, så jag kommer missa första tillfället. Känns lite trist att det kommer dröja en dryg månad innan man får dansa igen. Men det kanske dyker upp opportunities. Ska sy klart de bälten jag påbörjat också. Tänkte dedikera ett eget inlägg åt dem framöver. 

Och jag fick min födelsedagspresent idag som jag genast blev kär i! Ett steampunkigt fickur med en bläckfisk! So awesome!

Ska börja ha den på jobbet. Så när folk frågar vad klockan är så kan jag plocka upp mitt fina ur och "Well, Sir/Madam, my excellent brass octopuss clock indicates the hour of (insert random tid)"like a baus!

2 kommentarer:

  1. Det var så roligt att du kom!
    Jag måste tipsa om en som jag följer på youtube och tränar pilates till, Blogilates. Tycker att hon är riktigt duktig och har många roliga videosar, helt gratis dessutom!
    Vad bra att du gillade presenten, både jag och Adam kände att den var du!

    SvaraRadera
  2. Det var jättekul att komma, var en superbra tillställning :D Känner mig ännu mer taggad på att komma igång med dansen ordentligt. Ska montera en bättre väggspegel när jag flyttat så det blir lite lättare att stå hemma och träna. Och med den öppna planlösningen så blir det också bättre.

    Ska testa köra intropasset på blogilates ikväll :)

    Jag har på mig klockan idag ^^

    SvaraRadera