lördag 4 augusti 2012

Plans and plans

Sitter och försöker strukturera upp saker och ting rent mentalt. Mycket som är inplanerat kommande tiden, but that is of course nice. Ska ner till Köpenhamn över en helg i mitten av månaden med Ellinor för att turista och till Göteborg en torsdag-fredag precis i slutet. Kom på igår att jag kommer vara i just Göteborg på introdagar för C-kursen i Antiken den dagen som det var sagt att flytten ska göras. Måste se till det skjuts på till dagen efter. 

Yes, efter många turer så har det nu spikats att ett lägenhetsbyte med en granne ska göras och jag flyttar en trappa upp. Inte så långt mao. Känner mig dock exalterad, den lägenheten har en planlösning jag tycker känns bättre och den är ljusare. Ingen balkong dock. Men en stor fin garderob! Men det är bara 4 veckor kvar tills dess och jag måste börja packa rätt snart. Vissa möbler ska skickas hem till föräldrarna för den jag ska ta över är mindre, ergo, det kommer inte få plats lika mycket som i min nuvarande.

En sak jag sitter och gruvar mig över är att jag kommer behöva göra mig av med madrassen, för i min enfald köpte jag en hel 160cm madrass, istället för två 80cm som man helt enkelt lägger bäddmadrassen över. Duh! Och eftersom trappuppgången är minimal så kommer det inte gå att ta upp den madrassen jag har nu. Så den ska jag försöka sälja. Men måste då köpa nya mindre madrasser. Har dock inte tillgång till bil så jag kan inte åka och handla, kommer alltså behöva beställa hem från ikea och de levererar under dagtid, dvs när jag är på jobbet. Har inte listat ut hur jag ska lösa den biten än. Om jag inte kan tvinga John att komma hit med bil från Västerås en helg iof och så kan man hyra vagn. John, hilfe? That would make my life so much easier. Man kanske kan be honom lura med nån fitness-kompis också så kan de få roa sig med att baxna ut min nuvarande madrass, för by the Gods, snubbarna som levererade den höll knappt på att lyckas få den igenom trappuppgången. Man måste vara bra jäkla stark för att lyckas.

Själv flytten kommer vara smidig eftersom allt bara ska bäras upp en trappa. Jag och grannen kommer behöva bära upp/ner våra respektive grejer samtidigt, lite funny actually.

Anyhoo. Ska snart kila ner på stan för att möta upp lite folk jag träffade på Norberg-festivalen för att titta på Prideparaden. 

Funderar på att dra till Uppsala imorgon för att gå på Tiktaliiks sista sommarhafla och dansa. Hade först inte tänkt det, men nu är jag ändå i krokarna och med inställda planer så har jag en lucka. Skulle vara trevligt.

2 kommentarer:

  1. Men skulle du inte kunna byta säng med den som är i lilla lägenheten så länge? Den är väl två delad eller hur?
    Vad kul att du flyttar en våning upp bara, har för mig att vi pratade om den tidigare och sa att den verkade fin? Kommer hyra att bli lägre, hur stor är den?

    Vore jätteroligt om du kom till Haflan imorgon, då kan du ju få din present då!

    SvaraRadera
  2. Sitter och funderar på hur jag ska göra med madrassen, om man kanske ändå skulle kunna få upp den jag har i nya. Grannen kommer ju behöva vinscha ut en del möbler i samband med flytten, jag kanske skulle kunna vinscha upp madrassen då. Ska ringa honom och försöka styra upp. Skulle vara skönt att slippa krångla med att skaffa nya.

    Lägenheten jag ska flytta in i är jättefin, mycket ljusare och öppen planlösning. Tror hyran är runt 2500 iom att den är lite mindre.

    SvaraRadera