söndag 17 juni 2012

Åter i stad

Back in town then. Tog tåget hit efter att ha jobbat och kom fram i 'rätt' tid, även fast SJ hade grava förseningar. Mitt tåg fick en preliminär försening på 45 minuter, vilket kändes drygt som fan men som tur var rullade det in ett annat Stockholmståg som jag hoppade på. Eftersom det också var försenat så kom det strax efter att jag hamnade på stationen. Men det var överfullt så jag spenderade färden i mittgången bredvid dörrarna ut. Dragit och högljutt med tanke på att folk gick fram och tillbaka, så dörrarna mellan vagnarna öppnades hela tiden. But I went to my zen happy place, med datorn i knät. Såg klart Gilda som jag ändå påbörjade för ett par månader sen. Tåget jag kom med gick från Göteborg och det var en massa rockers ombord som förstås var på väg hem från Metaltown. Regn hela helgen hade de haft. Regnade satan förra året också och jag höll på att förgås av kyla då, så jag är lite glad att jag faktiskt inte kom iväg dit i år.

Har spenderat några timmar med att plocka i lägenheten, sorterat packning och diverse. Har just ätit kvällsmat med te ur en av mina fina nya koppar. Lovely pretty.

Har nu förskansat mig i sängen, med lite ljus tända runtom. Har haft släckt i lägenheten ett tag. Är så förbaskat skönt med tystnad och mörker. Det åskade hela natten till idag och fram på småtimmarna så skakade huset till några gånger i samklang med mullret, blixten måste ha slagit ned nära. Har inte sovit så mycket och inatt blir det inte så många timmar sömn jag skulle vilja eftersom klockan har hunnit bli sent och imorgon måste jag piska upp mig vid 6 för att ta mig till nya jobbet. Good times.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar