söndag 24 juni 2012

Weekend bonanza


Med risk för att låta otroligt klyschig, men helgen har gått oheligt fort. Kom tillbaka till Sthlm för ett par timmar sen. Chop chop.

Igår kom Maja ner till Närke på besök och det blev ett par mycket trevliga dagar. Som idag, vi var ute på en liten sightseeing utflykt med bilen, fick syn på en skylt som sa att det skulle vara en auktion i Tived så vi tänkte att, ptjaa, why not eh? Så det blev en sväng in i Tivedsskogen, längs med små kringelikrokvägar ut till obygden, som de facto är väldigt pittoresk. Där fanns det några loppisbord med allt möjligt och vi gjorde båda några fynd. Det pågick ju dessutom en liten auktion, old school, med auktionsförättaren iklädd svart slokhatt och väst. I just love these kind of things. Väldigt gemytlig tillställning. 

Igår fick jag en crash course i ATS och jag blir faktiskt mer och mer biten varje gång jag provar på. Nybörjarkursen drar igång i September och jag kommer hinna testa på åtminstone en gång till innan, på en av  Tiktaaliks sommarhaflor i Uppsala. Jag tänkte dessutom redan nu börja nöta ett par grundsteg hemma framför spegeln. Det kommer ta mig ett bra tag att sätta dem i the body memory. Let's just say that koordination inte är en av mina starka sidor. Nu när jag dessutom är i stan igen så ska jag införskaffa lite pysselmaterial, jag är allt bra sugen på en mynt-bh och man kanske skulle börja leka fram ett bälte?

5 kommentarer:

  1. Besök Mattssons band på kungsgatan och Folckers på Mariatorget! Och så kanske lite tradera, så är du good to go! Vi kör pysselkväll snart tycker jag. :D Bälten kan man inte få för många av och vad gäller myntbh så är egentligen det allra svåraste att hitta en riktigt bekväm och stadig svart bh (kan ju vara annan färg också eller så kan man klä den, men svart är praktiskast)!

    SvaraRadera
  2. Just ja, så hette de! Ska ta mig en sväng dit den här veckan och botanisera :) Ska införskaffa en bra svart bh också. Pysselkväll låter som en god idé, I'm game.

    SvaraRadera
  3. Awesome! Typ...fredag kväll, my place?

    SvaraRadera
  4. Btw, om du går till någon av bandaffärerna, har du lust att köpa en meter mattkant(-nings)band till mig då? Svart helst, och den som är typ 7-8cm bred. :) Kostar ca 50 kr metern och är ypperlig bältesbas.

    SvaraRadera
  5. Sorry att jag är seg att svara, kom mig för först nu att logga in ^^ It's a date! Jag tar en svängom till badaffärerna imorgon efter jobbet och så trillar jag bort till dig på kvällen. Vilken tid? Och jag kan absolut köpa med en meter svart mattkant till dig.

    SvaraRadera