torsdag 14 juni 2012

For the bright future

Eftersom jag är en smula senil och disträ så kommer jag behöva kliva upp lite tidigare imorgon för att steka pannkakor, since I did not remember to fix that this evening. Har varit lat, egentligen hela föregående månad, och ätit keso till lunch. Men idag frågade en kollega om varför jag inte tagit med mig just pannkakor den här säsongen, eftersom det var det jag mestadels hade med mig förra året. Jag är en periodare vad gäller mat. Och nu har jag faktiskt börjat tröttna på keso. Blev sugen på pannkakor nu och det är ju ändå lätt att slänga ihop. I will fix. Visserligen har en av kollegorna som jobbar med slottsparken tagit med sig en oerhört saftig och god rabarberkaka ett flertal gånger och det har ju ofta utgjort en del av min lunch :) Min rast brukar sammanfalla samtidigt med deras och när man kliver in i lunchrummet på kontoret så står det ofta en sådan kaka (and it's massive!) framdukad. Så jag har inte bara ätit keso i olika sammansättningar. But still, it's getting old.

Josef kom hem från Smögen idag, efter ha vart där och hälsat på en kompis, och han hade med sig en tidig födelsedagspresent, ett rosévin i tjusig flaska!
Jag fyller först om ca 2.5 veckor men det gör ju inget :) Var lite svårt att ta en bra bild där detaljerna och färgerna syns ordentligt, men flaskan är iaf väldigt färgglad och fin. Den ska sparas efter att själva vinet är borta. Kommer nog se till att dra till park en fin eftermiddag och då passar ju det här perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar