måndag 9 juli 2012

Ehh..

Gick till jobbet med långärmad tröja i tron om att det skulle vara kallt idag. Fail! Å andra sidan sitter jag fast inomhus större delen dagen, but still... Spenderade dock några timmar på trappan till Nobelmuseum med en bok nu på eftermiddag/kvällen, så jag har fått en liten dos av att vara ute i den behagliga värmen ändå. Iklädd more suitable garnment. Just den här boken gjorde att jag igår kväll nästan var tvungen att somna med lampan tänd. Den heter Skinwalker, och är egentligen ganska lökig urban fantasy, men den innehåller en varelse som kallas liver eater och den är rätt obehaglig. Jag är inte så förtjust i sånt som har långa klor och en förkärlek för att äta upp folks inälvor när de fortfarande lever. Brukar bli övertygad att de ligger under min säng och bara väntar på att ta ett stadigt tag om mina fotvrister om jag går för nära! Brukar föranleda att jag tar sats och typ hoppar upp i sängen från avstånd så att de inte kommer åt mig. Yes, I am a master of keeping myself occupied.

Ska ta en alvedon, hoppa i duschen och sen krypa ner under täcket med nyaste avsnittet av True Blood, scones och te. I fucking need that. My insides are not very nice to me right now. And I need all the comfort I can possible get.

This sums it up quite well:
Jag brukar slippa ha det i en hel vecka dock, det värsta brukar vara över efter 3 dagar. Det är egentligen helt sjukt att man ska behöva genomleva sånt här, att ett fortplantningsorgan (talking about livmodern och äggstockarna här) man ändå inte tänkt använda sig av har en så stor inverkan på en vardag så ofta. Fi fan. 

Oh well. Man får väl glädja sig åt att man har en särdeles oavancerad humor och det faktum att det finns scones i frysen och jag tror nog minsann att det finns choklad där nånstans också!

2 kommentarer: