fredag 6 juli 2012

Friday mode

Hmm, halv 10 en fredagskväll och jag funderar på att krypa ner i sängen. Skulle kunna somna typ inom en halv minut. Hade öppning idag, pallrade mig hemifrån vid kvart över 6, väl på centralstationen insåg jag att pendeln jag brukar ta inte går förren 6.50... So, gick hemifrån en kvart tidigare än jag hade behövt. 15 minuter som jag skulle ha kunnat sova på. Not sure what possessed me. Antar att jag blir lite förvirrad av att börja olika tider och blandar ihop vilken pendel som passar till vilket pass. Har nu vant mig vid att ha större säng än tidigare och brukar vakna sprawled out, med armar och ben åt alla håll och kanter. I do like. Känns typ extra segt att ta sig upp då. Eller, fan, det är alltid segt att behöva gå upp så tidigt.

Meeen, när jag kom hem så uppdagades det att de pakistanska mynten och snäckorna kommit fram! Har inte hunnit börja med dem än, men det är bra att de nu finns tillgängliga. Kände mig som ett överexalterat djur och blev helt översköljd av visualiseringar av hur jag ska dekorera med dem. Har lugnat ner mig nu.

Funderar på att skaffa en orkidée eller två. De ska tydligen klara mörker. Then they would fit in just fine at my place. Saknar mina växter som lämnades hemma hos mamma och pappa. Drömde dessutom om Tudor inatt, jag drömde att han var tillbaka till att vara herrelös katt som strök omkring. Pratade med en kollega igår om våra respektive katter, hon hade också skaffat en sån. Jag blir alltid glad av att folk skaffar just den typen av katter, men samtidigt kommer man att tänka på alla de som inte fått ett hem än. Ah, en bra sak med vintern är iaf att Tudor bor hos mig i stan. Är lite tomt utan.

Well, Uppsala i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar