lördag 18 februari 2012

End of week

Sitter nu på ett hostel i Brisbane, det är ett väldans stort hostel det här och jag känner mig nästan lite socialt handikappad efter att ha glidit omkring på små surferorter där allt är chill i nästan en vecka. Jag har inte pratat med så många överhuvudtaget, actually, så det känns som att jag har glömt bort hur man interagerar. Men jag är approachable, orkar dock inte vara aktivt kontaktsökande med folk här, tar för mycket energi. Får jag lalla runt i min egen lilla värld så är jag fullkomligt nöjd. Känns lite daunting att vara i en stor stad igen. Ja asså, Herregud, det här hostelet har till och med hiss! Det är hur stort som helst! Inte sand överallt och man får känslan av att man inte kan drälla in saltindränkt från stranden. Iof ligger stranden en bit bort, men ja, ni fattar.

Igår lånade vi body boards från hostelet i Byron Bay, var riktigt roligt! När man väl lyckades catcha en våg, var inte helt enkelt, men whoa, snacka om mäktigt när man for fram med allt vatten. Om man råkade trilla av brädan mitt upp i alltihop var det inte lika kul dock, känslan kan beskrivas som att kastas omkring i en gigantisk tvättmaskin och man har ingen aning om vad som är upp eller ner. Mellan varven så paddlade man omkring på brädan och väntade på nästa omgång stora vågor. Det var dock då som strömmarna var som starkast, om man inte aktade sig så flöt man ut mot djupet. Det vill man inte. Var ganska energikrävade att leka i vattnet så efter ett tag så kravlade jag upp på stranden för att dröna i solen ett tag innan det var dags att dra tillbaka till hostelet. På vägen dit köpte vi med oss pizza och en flaska Bundaberg, dvs. Australiensisk rom. Spenderade sen några timmar med att spela poker och dricka rom & cola på hostelets veranda. Quite nice.

Drog mig tillbaka till rummet ganska tidigt, var helt slut av all sol och värme. Snackade med en av mina roomies, en österriskisk tjej som var ute på en jorden runt-tripp. Vi kunde gemensamt konstatera att man behöver massor av tid för att se landet, att man lätt skulle kunna spendera en vecka eller så på samma plats. Hon tyckte att jag och Josef var rätt överambitiösa i vår idé om vad vi vill hinna med och jag håller med. Vi kommer flänga runt som skållade råttor, men på nåt sätt är det så väl inbyggt i mitt system att jag har svårt att låta bli. Jag gillar att leka nomad from time to time. Ny horisonter and all that.

Idag spenderade vi halva dagen i Byron Bay på stranden med body boards igen och sen åkte vi till Brisbane, där vi alltså hänger nu. Vi ska bo här i två nätter får se vad vi hittar på. Just nu känns det som att man bara vill leta reda på en hängmatta under skugga att däcka i. Verkar inte finnas nån sån här dock. Det fanns det på hostelet i Byron Bay... Oh darn it.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar