måndag 13 februari 2012

Etapp

"While instinct and intuition can help provide some warning signs, they can do little to prepare you for the feeling of rootlessness that follows when fate flips your world upside down. Anger, confusion, sadness, and frustration are shaken up together inside you like a snow globe. It takes years for the emotional dust to settle as you do your best just to see through the storm."
- Slash

Hepphepp, på Heathrow dårå. Nästa flight går om 2.5 timmar. Whop whop. På flyget hit hade jag ett par högljudda retards i sätet bakom mig, de skulle tydligen också till Oz, typical charter behaviour från deras sida heela resan. Men jag låg på mitt säte och halvsov drägglandes så jag fick vara ifred. Har hällt i mig ännu en kopp Starbuckskaffe och har bunkrat upp med lite chips, choklad och Slash's biografi. I have a thing for Rockstjärnebiografier. Hann traggla klart The Dirt innan jag for hemifrån imorse.

Mormor har ringt flera gånger sedan jag landade, jag har i vanlig ordning inte svarat, men magen knyter sig och jag blir illa berörd och gråtfärdig varje gång jag ser numret på displayen. Har inte träffat henne på ca 1.5 år och sist jag råkade svara när hon ringde var i somras. Hon sårade mig ganska djupt för snart just ett par år sedan, det blev så tydligt hur förbannat mindervärdig hon tyckte att jag var och det var förkrossande. Jag vet inte om jag är villig att ha kontakt igen, eftersom det kräver att jag ignorerar elefanten i rummet, låtsas som ingenting och låter mig trampas på. Jag har upprepade gånger försökt få henne att förstå mitt perspektiv, men jag når liksom inte fram. I hennes ögon har hon aldrig någonsin gjort något fel och jag är typ dum i huvudet som tror att jag har någon som helst rätt att bli behandlad som en jämställd. I do neither deserve or need that. Det är så fruktansvärt själadödande. Har lite för mycket annat liknande som pågår i mitt liv och jag vet inte om jag pallar mer av den varan. Choose your battles liksom.

Oh Hell. Jag tänker inte låta det sabba min tripp, fuck it, I'll have a blast så det så! Snart är jag på en strand i Oz och tittar på delfiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar