lördag 25 februari 2012

Hööh

Såklart. Sitter i Hervey Bay och har pimplat vin som en alkoholiserad hemmafru med a serious case of denial, sweet release liksom. Kändes som att det behövdes efter en vecka med nära på konstant regn. Och såklart ringer en potentiell arbetsgivare... Trooor att jag lyckades hålla ihop tillräckligt mycket för att ge ett bra intryck, men fortfarande, hur seriöst låter det att säga att "jag jobbar så mycket eller lite ni vill att jag gör i sommar men jag är i Australien just nu och kommer inte hem förren om en månad och jag har inget att kommentera på arbetsvilkor eller lön". Varvid tjejen i andra änden konstaterar, "ahh, så du kommer inte vara tillgänglig för intervju förren då alltså". Det var 600 sökande och de ringer upp 50 av dem för att vidare välja ut vilka som ska intervjuvas. Så får veta om ca 2 veckor om jag gått ytterligare vidare i processen. Maybe I still got a chance? Yes pretty plzz! Detta var såklart inte jobbet på the British Museum, skulle varit galet mer mer exalterad då, utan ett jobb hemma i Sverige. Men jobb är bra, I take what I get.

Men jag drömde häromnatten att jag blev erbjuden flera av jobben jag sökt, att jag kunde välja och vraka. Bland annat så skulle jag eventuellt kunna få en arkeologitjänst med antikvarisk inriktning i Göteborg i 3 månader i sommar, som jag blev jätteexalterad över. Har dock inte sökt en sån tjänst, så I wonder where that came from? Å andra sidan brukar jag drömma en drös skumma saker som jag har ingen aning om vart jag hämtat inspiration till dem från. So I guess it's allright?

Föresten, Hej Lis och Per-Arne, jag tycker att det är awesome att ni läser :) Bästa plast-mor/far-föräldrar man kan ha :) Hoppas att er resa varit bra också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar