måndag 20 februari 2012

This is Queensland

Tisdag eftermiddag. Sitter på hostelet i en liten ort som heter Maroochydore, ett par timmar norr om Brisbane. Det har varit världens oväder de senaste timmarna. Vi kom hit ganska precis innan det bröt ut, snacka om flyt! Det var otroligt kvavt i luften, sen regnade det stenhårt och åskan gick en bra stund. Faktum är att åskan är kvar, albeit inte lika intensiv. I guess that it is samma åskväder som härjade i Brisbane inatt. Jag spenderade nästan hela natten till idag med att ligga vaken för att lyssna på regnet och mullret medan blixtarna gav genklang i mitt huvud. Var royally pissed of av nån anledning och åskan kändes helt passande. Idag har jag gillat att ligga på soffan med en bok, en kopp te och njutit av ljuden och känslan. Känns en smula trist att behöva vara inomhus hela dagen dock, jag skulle vilja hyra en cykel och utforska stället. Det är dock häftigt med det här vädret, luften har känts elektrisk och spänningen har varit hög. Just nu är egentligen den enda downsiden att jag förmodligen har fått blåskatarr. That sucks. And it's fucking horrible when stuck on a highway with no possibility to stop the next couple of hours since there is a serious traffic jam.

Josef är fett bakis, han var uppe och partade med en jänkare inatt, så det var jag som fick köra hit. Gick förvånansvärt bra. Till och med i stadstrafik. Är ganska imponerad av mig själv. Vänstertrafiken börjar sätta sig i mitt system. Excellent.

Hepp hepp. Josef har börjat vakna till liv nu (efter att ha sovit sen vi kom hit medan jag alternerat mellan att hatta omkring och varit lyrisk över regnet och åskan samt suttit inomhus med bok och varit lyrisk över regnet och åskan). Nu ska vi kila ner till 'down town' Maroochydore för att leta käk. Enligt Justin, den eminente managern här på hostelet, så har Domino's halva priset ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar