torsdag 23 februari 2012

Gråskalor

Hade skumma drömmar inatt. Bland annat så var min vänstra knäskål borta, istället fanns där ett gapande hål som man kunde se ner i, ända ner till vaden, eftersom resten av benet var urholkat. Väldigt obehagligt.

Det här är tredje dagen med regn. Starting to get old. Igår när vi var på Australia Zoo så kom det mest spridda skurar men idag har det regnat konstant och det har varit ganska kyligt i luften. Så man har inte kunnat vara ute. Det enda vi gjort idag var att åka till Noosaville, typ bara en halvtimmes bilfärd från Maroochydore. Är sjukt uttråkad. Har sett några avsnitt av Death Valley, hade inte sett nåt av den serien tidigare och den är ju rätt kul! Den är vulgär, rå med mycket gore. It amuses me.

Förutom att titta på serier så tog vi en sväng till Woolwoths, en mataffärskedja. Josef var snabbare än mig på att gå igenom kassan och när jag kom igenom sa han att jag såg konstig ut när jag stod och väntade på att mina varor skulle bli inskannade, jag gjorde apparently en del märkliga ryckiga huvudrörelser. Kassörskan hade tydligen tittat konstigt på mig. Men det är för att jag lyssnar på min inre musik och jag rör mig i takt med den. Det är till stor del omedvetet och en smula tvångsmässigt. Josef tycker dock att jag alltid rör mig i otakt med musik som andra kan höra. Guess I’m not tuned to the rest of reality helt enkelt. Or, rather, few elements are tuned to me. Maybe that’s why I feel like a bat sometimes, the vibrations are either off or ’right’.

För övrigt så har Josef inte sålt bilen, som ni förmodligen har listat ut, han bestämde sig för att han kunde vänta med det. Det är väldigt bekvämt med bil, man behöver inte passa tider och man kan verkligen ta det som det kommer. Det slutade dock att regna nu på kvällen så vi tog en promenad i ett par timmar, var skönt att få röra på sig. Var trevligt att se en del av Noosa, känns som ett fashionabelt ställe, fast även relaxat. De har också en lång strand, aber natürlich.

Mjee, ska återgå till att titta på Death Valley och hoppas på bättre väder för morgondagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar