onsdag 15 februari 2012

Fågel, fisk eller vattenlevande däggdjur

I Singapore höll jag på att kliva på fel flight och hade kunnat hamna på Bali O.o Kom ganska långt innan det upptäcktes att jag var i fel gate. Själv var jag helt övertygad om att jag var på rätt ställe, men icke. Darned skyltblindhet. Väl på väg igenom på rätt ställe så var jag tvungen att skala av mig min långtröja varvid en av säkerhetssnubbarna approved of min armtatuering och önskade mig en Happy Valentines Day. Var ju ändå den 14e, I suppose.

På planet var det lite trist att höra kaptenen säga "Good evening ladies and gentlemen, our flight to Brisbane will take seven hours". Seeeeegt var det! Men som tur var hade jag på flighten mellan London och Singapore lyckats inträda i sleeping sloth mode och var relativt utvilad. Hade lite otur på sista flighten, fanns några barnfamiljer med, which is kind of horror to me, fast i ett trångt utrymme med illvrålande barn utan möjlighet att fly. Men jag överlevde.

Landade i Brisbane klockan 7 imorse, kom igenom alla kontroller lagom till 8, då Josef mötte upp mig med en kopp rykande färskt kaffe. Jag var väldigt glad över det om man säger så, även fast jag hällt i mig oheliga mängder av just kaffe under resan. Det var väldigt varmt ute, även fast det var såpass tidigt på morgonen. Svidade om till shorts och linne, kastade in packningen i bilen, drog igång spellistan med Old School rock och drog ner till Yamba. Färden tog några timmar och den första (och hitills enda) kängurun jag såg var ett roadkill. Well Heeellooo Australia!

Väl framme i Yamba checkade vi in på hostelkedjan YHA och vips så hade vi även signat upp för surf imorgon morgon samt rundtur i de lokala omgivningarna senare samma dag. Hepp hepp! Efter att ha installerat oss i vårt rum så drog vi ner till en av stränderna för sol och bad. När jag stod ute bland vågorna var allt jag kunde tänka på... dududu... Hajar. Finns tydligen quite plenty av tjur- och vithajar i krokarna, föga förvånande förstås. Så där stod jag med vatten upp till skuldrorna och småskrek varje gång jag såg en (inbillad?) skugga i vågorna. We shall see hur paranoid jag kommer vara imorgon vid surfningen. Gissar på level code red ultra crazy. Men vi kommer iaf inte vara i havet under de rara små fiskarnas feeding frenzy time, dvs. tidigt på morgonen. Skymning bör också undvikas, at all costs.

För en stund sen var vi nere vid vattnet och ute på en pir med klippor för att spana efter delfiner, men det dök inte upp några. Will try imorgon kväll igen. Träffade iaf på några nyfikna ödlor. Snart ska vi laga kvällsmat, sitta på taket med lite öl och vin. Skaffade mig en flaska Australensiskt vitt förut, blir nog finemang.

And btw, min sov- och matklocka är helt satt ur spel, allt är total förvirring. Var dessutom helt övertygad om att det var måndag halva dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar