fredag 16 mars 2012

Airport talk

Befinner mig på flygplatsen i Brisbane. Klockan är halv 10 på förmiddagen och min nästa flight går först 13.40... Segt segt segt. Gick upp halv 4 imorse för att hinna med 6.00 flyget från Cairns ner hit och känner mig redan en smula sliten. Eller snarare, jag känner mig som ett yrvaket träsktroll. Sitter och dricker te och äter frukt med yoghurt med datorn och gratis wi-fi, så just nu är allt ganska bra ändå. Hoppas på att kunna sova majoriteten av tiden på long haul-flighterna. Om jag lyckas med det så kommer det hela gå ganska smärtfritt. Snart hemma.

Väl i Stockholm så kommer föräldrarna och plockar upp mig på Arlanda, och sedan bär det av hem till Katja för att hämta Tudor. Han har bott där när jag varit borta, men nu ska han med mamma och pappa hem till landet, medan jag själv stannar i stan. Han är ju bara innekatt på vinterhalvåret, men det kommer kännas tomt utan honom i lägenheten. Har saknat det lilla odjuret, men jag hinner ju iaf träffa honom lite kort imorgon och sen får jag se till att åka hem till landet en sväng framöver.
Ser fram emot att komma hem till lägenheten. Att inte sova i samma rum som en drös okända människor. Jag har visserligen inga problem med att göra det, men i längden blir det irriterande, speciellt om man råkar hamna i samma rum med folk som snarkar. Jag ska även återknyta bekantskapen med min kaffebryggare. Har förmodligen blivit avgiftad nu, men ska se till att återställa dagsintaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar