onsdag 21 mars 2012

Re-adapting

Känns lite skumt att vara hemma igen. Men man återanpassar sig fort. Och det är vååååår i luften! Me gusta! I måndags spenderade jag större delen av dagen med att ligga utslagen på soffan, alternerat med att läsa ut andra boken i Hunger Games - triologin. Har påbörjat tredje boken nu. I get addicted to books. Men igår fick jag jobba, de ringde från mitt timjobb och frågade om jag kunde hoppa in, vilket jag naturligtvis hakade på. Har fått en del pass framöver, känns bra. I got I feeling it will sort out allteftersom. Det brukar det göra. Hade AW på Café Baghdad, Medelhavsmuséet, med finaste Katja och Elena sen, mycket trefvligt!

Har ny hårfärg nu, fick ett infall förra veckan att jag ville ha svart och det var bland det första jag fixade vid hemkomst i söndags. I do like.
Har halvt om halvt beslutat mig för att söka till Masterprogrammet i Kulturantropologi i Uppsala till hösten. Har suttit och tittat längtansfullt på kursutbudet senaste dagarna. Det skulle vara så roligt. Kommer behöva jobba vid sidan av, men det borde inte vara ett större problem, och det är inte långt att pendla heller. Jag är bra sugen på att göra ett eget fältarbete och kanske praktisera på ett spännande ställe. Sen är ju antropologisk teori hur intressant som helst. We shall see.

Snart ska jag hoppa på tåget till Västerås för att hälsa på John och Maria, ser fram emot det. Blir promenad och fika på stan. Och det ska bli kul att se deras fina lägenhet igen, samt träffa Iris förstås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar