söndag 18 mars 2012

Back in town

Tog ca 40 timmar att färdas dörr till dörr, men på det stora hela så flöt det på ganska bra. När jag mellanlandade i Singapore så köpte jag 'Hunger Games', hade läst ut de andra böckerna jag hade med mig och var lite nyfiken på what all the fuzz was about med just Hunger Games. Var ganska skeptisk först, tänkte att det säkert var nån form av töntigt teen dravel. Men så visade den sig vara ganska rå och brutal, så jag blev positivt överraskad. När jag landade i Stockholm så var den utläst. Och det första jag gjorde efter att ha hämtat upp mitt bagage var att köpa en kopp bryggkaffe. It was good.

Tog en sväng till SF-bokhandeln under gårdagen, införskaffade andra boken i triologin som Hunger Games ingår i. Såg även att nyaste boken från serien 'The Parasole Protectorate' av Gail Carriger har kommit ut. Måste kila tillbaka til SF nån dag snart och köpa den, jämte Nina Neidestams nyaste seriealbum, 'Zelda 2 - Kampen fortsätter' och kanske några böcker av Laurell K Hamilton. Snubblade över andra boken i Hamiltons 'Merry Gentry - Series' i en bokhandel i Oz, köpte den och gav den ett go och blev förtjust. Så nu måste jag läsa den första boken samt resterande i serien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar