måndag 5 mars 2012

Feeling hot hot hot

Fick äntligen igång datorn igen. Var orolig att den hade dött för mig. Men efter att ha laddat den i ett antal timmar så är den vid liv. Blev förmodligen överhettad förut idag, när den låg i bilen. Det har varit sjukligt varmt, en burk rom & cola hade till och med sprängts inne i bilen och det hamnade överallt. Lovley.

Har inte hänt så mycket i övrigt idag, vi traskade omkring i Airlie Beach omgivning och träffade på lite folk som vi var Fraser Island med. Inte så konstigt, eftersom typ alla har samma route och gör samma saker. Vi konfirmerade även vår tur till Whitsunday Islands, så imorgon bär det iväg ut till Stora Barriärrevet, ska bo på en båt i två nätter. Kommer bli mycket snorkling och sol. Om de låter mig hoppa i vattnet vill säga, förbannade wrong time of the month... Vill ju liksom inte locka till mig rovdjur. Fast kanske är värt att wrestla lite hajar om det innebär att jag får se havssköldpaddor på nära håll.

Nåt jag verkligen inte ser fram emot är att sova i ett kolsvart, trångt och alldeles för varmt utrymme. Kommer inte finnas AC.. Och det kommer inte finnas mycket plats. Jag får ryck av klaustrofobi ibland när jag sover, mäkta otrevlig upplevelse. Hände ett par gånger på Fraser Island, då jag 'vaknade upp', fick panik av att inte kunna se och att utgången inte gick att hitta. Kändes mycket bättre när jag väl, efter en stund av frenetiskt letande, hittade ficklampan och kunde konstatera att allt var lugnt. Är en typ av sömngång som inträffar vid de tillfällena. Oh well, det är lugnt så länge jag inte får för mig att vandra ut, eller ännu värre, börjar skrika av panik och slår vilt omkring mig. Har hänt, är quite embarrasing när jag väl återgår till mina sinnens fulla bruk. Men det blir nog bra. Man får se det som att någon måste ju stå för the entertainent.

1 kommentar: