fredag 30 mars 2012

Pirate detail

Jag känner mig löjligt förtjust i min nya piercing. Det är lite löjligt just eftersom den sitter så osynligt till, är inte det minsta uppseendeväckande med en ring i örat. Men den utgör en trevlig detalj och när det väl har läkt så planerar jag att sätta i smycke med kedjor som förbinder den nya med den gamla piercingen längre ner. That, will be pretty.
Skaffade den på Darkwell i Uppsala igår. Lite av en impuls, gick in och frågade om de hade tider samma dag and I was in luck :) Men har känt ett tag att det vore trevligt med en ring i örat. Får se hur länge den tar på sig att läka bara. Jag har haft i öronbrosket tidigare, men det var många år sedan och det gjordes med håltagarpistol hos frisör, vilket var katastrofalt. Det blev fruktansvärt infekterat så det fick läka igen. Maybe it will end better this time. När den här piercingen gjordes så kändes det knappt! Smycket hade till och med satts i innan jag förstod att det var klart. Det gjorde inte ont, det kändes knappt alls. Är inte säker på om jag blev besviken eller lättad. Anyhoo, kanske bör vara glad att det gick fort och obehagsfritt, med tanke på min reaktion när sköterskan som skulle ta blodprover på mig tidigare i veckan, rotade runt med kanyler i båda mina armar. Var tvungen att ta en paus mitt i och lägga mig ner eftersom jag blev illamående och svimfärdig av rädsla. Nålar inuti mitt kött freaks me out, big time. Men gårdagens experiment gick alldeles utmärkt :)

2 kommentarer:

  1. Nice! Det blir nog läckert med kedjan också! :-)

    Bra att du är igång med testerna, har du fått något svar än?

    Hmm, kanyl i armen... Påminner mig om att jag borde gå och lämna blod igen.

    SvaraRadera
  2. Hade hög halt av vita blodkroppar i blodet när det inträffade, har inte fått svar på proverna de tog i tisdags än. Läkaren på vårdcentralen tyckte att jag skulle åka in akut om det hände igen så de kunde ta 24-timmar EKG på mig, men det är ju liksom ingen idé med tanke på att man hamnar überlångt ner på prioriteringslistan om man åker in akut. Ska be att få remiss till hjärtläkare istället.

    Hah, jag skulle aldrig kunna lämna blod, är alldeles för svårstucken.

    SvaraRadera